Hur gick er Black Friday?

Black Week, Black Weekend, Black Friday och Cyber Monday. Även “Cyber Week” kan synas här och var, men för de flesta är online-shopping veckan över.

Statistik försäljning e-handel

I stället för att jobba vidare och se besökarantalet och försäljningen sjunka efter dessa dagar – se till att ta vara på den datan ni nu fått.

Många spenderar mycket tid och pengar på marknadsföring och arbete inför dessa dagar vilket är helt rätt – men glöm inte bort att analysera resultatet av era investeringar. Det finns mycket att lära sig inför er fortsatta försäljning.

Se till att lägga tid på att analysera all statistik ni har tillgång till – det kommer nämligen förutom hjälpa er optimera inför kommande ruscher (härnäst julhandeln och mellandagsrean) också hjälpa er med er vardagliga försäljning.

Några mätpunkter:
– Hur många fler besökare i procent genererade er marknadsföring jämfört med en vanlig vecka? (Jämför gärna samma vecka fast en tidigare månad),
– Hur många fler konverteringar (köp) ledde dessa till?
– Vilka produkter sålde bäst respektive sämst?
– Vad kostade ett genomsnittligt köp oss i marknadsföringskostnad?
– Hur många nya kunder fångade vi upp för våra nyhetsbrev?

Läs även:

Så lyckas ni med Black Friday
Börja analysera er statistik 


Vi på andEverywhere hjälper er analysera och dra nytt av er data.

Kontakta oss om ni behöver hjälp med att öka er försäljning online.

Stefan Wikander
STEFAN WIKANDER, @andEverywhere

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webbplats. Vi antar att du är OK med detta, annars kan du hitta mer information

Dina cookie-inställningar för denna webbplats är satt till ”tillåt cookies” för att ge dig den bästa upplevelsen. Om du fortsätter använda webbplatsen utan att ändra dina inställningar för cookies eller om du klickar ”Godkänn” nedan så samtycker du till detta.

Stäng